Klany – Pojetí

Klany jsou v mnohém směru originálnějším projektem, než samotná Siranie. Zatímco Siranie je inovativní v tom, jakými všemi fantastickými bytostmi, zeměmi a společnostmi je zabydlen v podstatě klasický fantasy svět tolkienovského ražení, tak Klany jsou totálním krokem do neznáma a do temnoty.

Oba přístupy jsou tak komplementární. Kdo chce pochopit Siranii, má už v základu jasno – „představte si Středozem“ – a novinky spočívají spíš ve všech odchylkách, které přináší svět, který je narozdíl od Tolkienovy Středozemě inspirován spíš Antikou, Persií a Indií, než keltsko-germánskou Evropou. Právě proto je možné při hře Siranie již s nějakým předpochopením pracovat a Vypravěč má na starosti již jen kosmetické třešničky na dortu.

Kdo však chce hrát Klany, nemůže se opřít o nic. Svět Klanů – Urulóka – je světem, jenž nezná nic jako lineární prostor nebo čas – vše je zcela prodchnuto měkkou tvůrčí energií kosmu v čase jeho mytického vzniku, kdy kámen je jen zraková podoba magického slova pro „kámen“, kdy slunce umírá a každý den se rodí z popela jako bájný Fénix – v době Klanů to totiž opravdu takhle je a každý, kdo v té době zkusí chvíli žít a pak se vrátí zpět do naší Evropy 21. století, tak pochopí, že Fénix je jen podobenství o tom, jak to Kdysi opravdu bylo.

Klany jsou protikladem Siranie též v jistém minimalismu – hráčské postavy jsou obyčejnými dětmi v primitivní domorodé vesnice, která sama sebe považuje za střed světa, protože většina jejích obyvatel nikdy nepřekročila hřebeny okolních kopců. Tahle domorodá ves – Arka – žije ve světě pověr a mýtů, její obyvatelé se bojí tmy a věří, že v temnotě noci bloudí démoni. Jaké překvapení však zažívají hráči, když postupně zjišťují, že leckterá „pověra“ je až nebezpečně pravdivá a že svět okolo nich je úplně jiné místo, než jaké si jejich hráči i postavy domnívali, že je.

Nejlepší představu o Klanové hře návštěvník stránek získá, pokud si přečte několik kapitol z povídkového záznamu hry z pera Lucie Lukačovičové, jež jsou k nalezení ZDE.

Rovněž celý oddíl Ne-svět se týká světa v němž se pohybují postavy Klanů.

World

Races

Sirania

North

Lebara

Vezan

Havdaur

Argolin

Arkagas
Sairis
Vaktar
Garion
Xalgon

Qurand

Rasy

Siranie

Sever

Lebara

Vezan

Havdaur

Argolin

Arkagas
Sairis
Vaktar
Garion
Xalgon