Jedno
z pracovních rozdělení, které používám pro škatulkování RPG družin je
extrovertní-introvertní. Introvertní družina se projevuje filigránově
vypracovanou psychologií hráčských postav, které mají mezi sebou velmi
komplikované vztahy a vnější příběh je pro ně jen jakýmsi pozadím, které
je žene do stále nových situací v nichž mohou v nových a nových polohách
řešit své vzájemné citové vztahy a morální rozměry. Extrovertní družina
neřeší příliš psychologii hráčských postav. Ony nejsou ploché, ale spíš
hrubě přitesnuté, jsou to typy s osobitým kouzlem. Gimli, Legolas, Gandalf.
Občas se do někoho podíváme hlouběji, ale spíš jen potřebuje-li to vnější
příběh, neboli dobrodružství. Taková je i družina v Siranii. Extrovertní.
Vstupuje do příběhu a bojuje za to, co každému velí jeho povaha. |
Vývoj
postav v Siranii je díky dlouhé tradici této hry dlouhodobý, pomalý a
zohledněný. Dlouhodobý znamená, že postavy ve svých dovednostech a schopnostech
stoupají realisticky pomalu. Zohledněný znamená, že když už někam dostoupají,
Vypravěč, tj. já, jim dovolím si užít tvrdě vybojované moci. Tzn. neposouvám
nebezpečenství a protivníky neustále nahoru, tak aby se postavy neustále
setkávaly se sobě rovným nebezpečím, ale nechávám zemi žít a potkají-li
pocestné lupiče, rozeženou je nyní bez potíží. |
POSTAVY |
Súlin
Vzdušný
čaroděj, který během dobrodružství vystoupal po strmých schodech magického
vědění. Šedé oči v bezvěké tváři vidí víc, než co je dáno smrtelníku a
jeho čarovný sluch zachytí nejen krůčky hmyzu, ale i šepotavou řeč skály
a větru. Z počáteční mlčenlivosti jej společnost lidí povzbudila k troše
povýtce lidské ironie, i když stále okořeněné neměnnou elfí povahou. |
Omerin
Mrštná
horská dryáda je v jistém smyslu vůdcem družiny. Vidí do mnoha věcí, studuje
několik škol čar a kouzel v Sairis, ale vždycky se ráda vrací do svých
lesů. V boji používá dva dlouhé tesáky a svou rychlost. Jejím největším
uměním, ale často i rizikem, je schopnost cítění, v jistém smyslu vlastní
všemu lesnímu tvorstvu. |
Myrain
Stříbrovlasý elfí čaroděj pobyl s postavami jen krátce a brzy se vrátil na daleký severozápad, do elfích měst, hledaje něco, co ostatní nemohou vidět. Jeho vědění vedlo družinu zpočátku a dávalo jí orientaci. Myrain byl mudrcem a znal mnohá tajemství, díky nimž byly některé otázky zodpovězeny dříve, než je bylo možné vůbec položit. |
Alvar
Z
nemluvného černě oděného bojovníka se záhy změnil na vůdce družiny a bez
svého přičinění i klíčovou postavou celé druhé kapitoly siranijského dobrodružství.
Boji i magii byl vyučen ve Škole Králů v Adamantu a byl jedním ze Tří,
jež se mohli stát vládcem země. Dozvěděl se však o chystaném úkladu a
zavčas prchl. Během rozvíjejícího se příběhu se v něm začala probouzet
i jeho krev a on shledal, že je potomkem Prastarých - Siranijců, kteří
nepodlehli Rozdělení. Skrze starou runu s nimi rozmlouval a během spánku
se učil jejich naukám. Jeho život mělo však potkat ještě několik zvratů,
než dosáhl cíle své cesty. |
Ignis
Dcera
boha ohně Agniho. Spolu se svou sestrou Scintillou byla dlouho strážným
duchem Gandharského trůnu, avšak v roce 4841 (vlády současného adimaghavana)
ji Pán Gandhary Indar věnoval jako dar siranijské císařovně Siranně. Od
té doby plnila stejnou úlohu jako v Gandhaře a v podobě ohnivého lva zdobila
i chránila krásu Sirgonského paláce až do chvíle, kdy se trůn siranie
zhroutil a zemi pohltil chaos. Poté se odebrala hledat ty, kteří mohou
stav věcí napravit a nalezla družinu. Ač zpočátku hodlala spolupracovat
jen do chvíle, kdy se dějiny vrátí do kolejí řádu, sblížila se nakonec
s družinou a zůstala u ní i po obnovení míru v Siranii. |
Jezar
Z pradávného rodu Azharů, nesoucí jejich krásu i moc, málokdy ji však ukazující. Jezar je znám jako paladinský bojovník ve zbroji, moudrý čaroděj ve službách dobrých božstev a adoptivní syn Suvarny, jednoho z osmi Architektů a pánů města Sairis. Málokdy se uchýlí k mnohým slovům a málokdy k násilí. Raději nachází smír než boj. Dojde-li k boji, bojuje mečem v čestném boji. |
Noční motýl
Student měsíční magie a snů z rodu temných elfů. Jeho tvář v černé kápi je zdobena ornamenty a jeho volba se viklá na hranici světla a tmy. Je znalcem nočních run a proměnlivost měsíčních fází se jakoby odráží i na jeho zevnějšku. Kdo jiný však najde ve snech odpovědi na otázky a kdo zastaví noční můru dřív, než vstoupí do skutečnosti? |
Arsia
Již
v nejrannějším dětství byla tato půlelfka odložena do kláštera v Adamantských
horách, kde strávila dlouhé roky poklidným životem, učením, meditací a
pohybem při každodenních pracech nebo výcviku. Právě tento kláštěr je
vyhlášen svými bojovými technikami s holí, kterými tamější mniši vždycky
překvapí pocestné lupiče, kteří je vyruší na jejich posvátných poutích.
|