Fantastická
mapa Siranijské říše, kterou mohou návštěvníci těchto stránek prozkoumávat,
je jakýmsi statickým, synchronním, rozměrem světa Hry, zatímco příběh
je jeho dynamickou či diachronní polohou. Zatímco na mapě všechno zůstává
zachyceno jakoby do fotografie, která věci znehybní a zidealizuje, tak
příběh naopak všechno rozhýbává a oživuje. Hráčské postavy se vydávají
do měst a míst známých z mapy a s potěšením na nich nalézají živoucí obrazy
toho, o čem si předtím jen četli. Zmínění králové a mágové na těch místech
skutečně žijí a vládnou a dobrodruh může přisednout k jejich pohostinnému
stolu a vyslechnout mnohé příběhy a skutky. Nicméně pocit shody netrvá
příliš dlouho. Tu a tam je ideální obraz podávaný mapou porušen a to je
místo, kde začíná dobrodružství. Na té a té cestě z neznámých důvodů hoří
vesnice. Ten a ten princ se nevrátil z lovu. Mniši z jistého horského
kláštera uctívají jiného boha, než je známo. - „Inu, chceme-li zde přenocovat,
měli bychom se ujistit o povaze jejich kultu.“ A tu již počíná děj. |
V
takové chvíli může dojít ke zkoušce schopností postav nebo přímo k boji.
A tu je třeba se zastavit u pravidel. Siranijská hra začala někdy před
6 léty. V té době už jsem používal upravenou verzi pravidel pro Dračí
Doupě. Tyto úpravy časem rostly - přidal jsem nové základní vlastnosti,
zcela zrušil systém magie a nahradil jej několika vlastními, zcela zrušil
systém povolání a ras a nahradil jej několika vlastními. Nicméně holé
jádro sestávající se ze způsobu zacházení s čísly, způsobu boje atd. zůstalo
zachováno. Asi proto, že mám ten systém namemorovaný z dětských let a
zatím jsem nepotkal o tolik lepší RPG engine, aby mně stál za tu námahu
se zcela přeučit. Jsem si vědom nedostatků DrD systému především v oblasti
simulace boje, ale zatím jsem se nedostal k vlastním úpravám. |
Historie
naší hry začala někdy před šesti lety. Nicméně zhruba před deseti lety
jsem byl Vypravěčem hry, která se již odehrávala v Siranii a byla jakýmsi
předobrazem pozdějšího prvního velkého dobrodružství. Jedním ze tří hráčů
byl před oněmi 10 lety i současný hráč Sulina a ač si nejsem jist, je
možné že již tehdy hrál svého vzdušného mága. Nicméně po čtyřleté mezeře
začala hra znovu a od té doby nepřerušeně pokračuje. Někdy jsou mezi sezeními
i týdny a měsíce, ale přesto, nebo právě proto, si hra udržuje svou náladu,
svou atmosféru a má úctu hráčů. |
K
proměnám družiny docházelo přirozeně s tím, jak přátelé odcházejí a přicházejí.
První družina čítala postavy Sulina, Omerin a Myraina, druhá družina Sulina,
Omerin, Alvara, Ignis, Jezara a Nočního motýla a současná družina se sestává
z Sulina, Omerin, Ignis a Arsie. |
Stejně
jako ubíhaly roky, měnily se pravidla i složení družiny, tak se zvyšovaly
i moje vědomosti na poli, které je pro hru potřebné - historie, etnologie,
religionistika a jazykověda. Svět se proto měnil z původního barevňoučkého
fantastického světa dětských představ do své současné polohy, v níž se
na jedné straně snažím udržet ono barevňoučké fantasy prostředí, protože
ho mám rád, ale zároveň na druhé straně mu dodat potřebnou míru historické
realističnosti, aby žilo a hráče vtáhlo a zároveň na třetí straně z toho
světa učinit zrcadlo věčných příběhů, s nimiž má smysl se potkávat. |